allt eller inget

De är ju de som gäller nu för tiden Ärligt talat blir man som en ättiksgurka för man inte kan släppa taget om de som var Jag har gjort de men inte andra Allt som händer i ens liv är man själv ansvarig för men att företag lägger ner så man blir arbetslös kan man inte göra något åt mer en att söka nytt då Men vem vill ha en gammal surtant hihi nu är de väl inte så att man surar men man känner sig jagad att starta eget i min ålder är väl oxå att ta i att vika för de yngre nej så ta mej --- att ja de gör de har inte en chans att lägga till erfarenheter om de inte vill gå brevid den som redan har erfarenheten Vad tjänar då företaget på att ta in de unga som inte har utan kommer direkt från skolbänken de förlorar i de stora hela på att de ofta är hemma för vård av barn vilket är en rättighet för dom som är småbarnsföräldrar de finns inte ett dagis som tar emot en förkylt litet barn utan att de medför en smittorisk för andra och så är cirkeln igång jag som har erfarenheten har vuxna barn är sällan sjuk utan är på min plats ska jag inte ha samma möjlighet att få ett jobb då bara för att jag har en högre ålder ska man ratas bara för de vem ska bestämma detta med denna hönsgård till regering eller den arbetsgivare som vill ha mina tjänster Det här är rakt åt skogen som de är idag Hur fan ska man klara sig på en pension som är som den är och att de alltid ska vi som gjort rätt för oss hela livet ska vi inte få sluta vårat liv på ett värdigt sätt dessutom har man arbetat med en lön som inte ens är rättmätig vår standard utan underbetald medan den riksdagsman som då ska bestämma eller rättare sagt nöta baken på en stol med en inkomst som han /hon inte ens är värd och dessutom ha andra uppdrag samtidigt vilken i vården har en lön som motsvara detta för en tex personlig ass hhar en lön på 17000 tusen i månaden medan dn andra har över 60 000 och även lön för andra uppdrag och fallskärmar ska de vara rättvist de förmåner till leasade bilar osv nej fy ----- Nu får de vara nog anser jag de här duger inte och ni som röstar fram dessa dårfinkar och höns som sitter i regeringen fy skäms på er det är brist på erfarenheter de som kallas duga lär er först och handla därefter

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0